To Τμήμα ΣΔΕ Έδεσσας συμμετείχε στη δράση "Μύλοι, μύθοι, παραμύθι 2025", από 10-12/12/2025. Επρόκειτο για απογευματινά εργαστήρια για ενήλικες, με θέματα όπως η ενσυναίσθηση, η διαφορετικότητα, οι φόβοι, η αξιοποίηση των λογοτεχνικών βιβλίων και των θησαυρών των μουσείων. Τα εργαστήρια υλοποιήθηκαν απογευματινές ώρες, στο μύλο Σαλαμπάση (αίθουσα ΚΕΠΕΑ) από διακεκριμένους συγγραφείς και εικονογράφους που φιλοξενήθηκαν στην Έδεσσα, στα πλαίσια της γιορτής. Συγκεκριμένα την Τετάρτη 10/12 17:30- 19:00 συμμετείχαμε στο εργαστήριο του Τ. Κουτσοδημητροπούλου: «Σε καταλαβαίνω: Μιλώντας για δύσκολα θέματα μέσα από τα εικονογραφημένα βιβλία», με υπεύθυνη οργάνωσης και υλοποίησης τη Σύμβουλο Ψυχολόγος της Έδεσσας, κα Μαρία Χ. Αντωνίου, Σχολικό Ψυχολόγο MSc. Το εργαστήρι είχε στόχο να ενισχύσει την ενσυναίσθηση, την επικοινωνία και το κλίμα ασφάλειας στις σχολικές ομάδες. Στο 2ωρο εργαστήριο: • ανακαλύψαμε τη συναισθηματική δύναμη των εικονογραφημένων βιβλίων, • βιώσαμε τεχνικές slow reading και οπτικής παρατήρησης, • επεξεργαστήκαμε τέσσερα βιβλία με διαφορετικές θεματικές. Το εργαστήριο έδωσε στους μαθητές του ΣΔΕ έναν ασφαλή και δημιουργικό χώρο έκφρασης. Μέσα από εικόνες και ιστορίες, οι μαθητές μας μπόρεσαν να αναγνωρίσουν συναισθήματα, να μιλήσουν για προσωπικές εμπειρίες και να νιώσουν ότι δεν είναι μόνοι. Τα εικονογραφημένα βιβλία λειτούργησαν ως γέφυρα επικοινωνίας, μειώνοντας τον φόβο της έκθεσης. Το εργαστήριο ενίσχυσε την ενσυναίσθηση, την αυτογνωσία και την ομαδικότητα, συμβάλλοντας θετικά στην αυτοεκτίμηση, τη συμμετοχή και το κίνητρο μάθησης των μαθητών.
Οι εξωσχολικές δράσεις ψυχολογίας αποτελούν πολύτιμο εργαλείο ενίσχυσης των μαθητών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, καθώς απαντούν σε βαθύτερες ανάγκες που συχνά δεν εκφράζονται μέσα στη σχολική τάξη. Μέσα από βιωματικές παρεμβάσεις, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την έννοια της αυτοφροντίδας, μαθαίνοντας να αναγνωρίζουν τα όριά τους, τα συναισθήματά τους και τις προσωπικές τους ανάγκες. Η φροντίδα του εαυτού ενισχύει την αυτοεκτίμηση και τη συναισθηματική ανθεκτικότητα, στοιχεία απαραίτητα για τη συνέχιση της μαθησιακής πορείας. Παράλληλα, οι δράσεις αυτές λειτουργούν ενισχυτικά στα κίνητρα μάθησης. Όταν ο μαθητής νιώθει ότι ακούγεται, γίνεται αποδεκτός και υποστηρίζεται, επανασυνδέεται με τον ρόλο του ως ενεργός εκπαιδευόμενος. Η μάθηση παύει να βιώνεται ως υποχρέωση και μετατρέπεται σε προσωπική επιλογή και ευκαιρία εξέλιξης.
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)