Διάχυση αποτελεσμάτων κινητικότητας Erasmus+ & Συμμετοχή στον εορτασμό των Erasmus Days 2025

Με μία ανοικτή εκδήλωση προσπαθήσαμε να κάνουμε κτήμα όλης της εκπαιδευτής μας κοινότητας μερικά από τα αποτελέσματα-καλές πρακτικές που προέκυψαν από τη συμμετοχή στην κινητικότητα εκπαιδευτών με θέμα “Δημιουργία, επεξεργασία και ενσωμάτωση ψηφιακού περιεχομένου στην εκπαίδευση για την επίτευξη του ψηφιακού μετασχηματισμού”, και ειδικότερα να συμβάλλουμε στην επίτευξη του Στόχου 2 του προγράμματος. Θέμα της ημερίδας: "Ψηφιακή συνεργασία με ενεργό συμμετοχή των ενηλίκων εκπαιδευομένων στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, μέσω Google Workspace".

Στόχοι της δράσης ήταν: η γνωστοποίηση των εμπειριών και αποτελεσμάτων της κινητικότητας Erasmus+ σε εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενους και την τοπική κοινότητα, η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των ενηλίκων εκπαιδευομένων και η προώθηση της συμμετοχικής, συνεργατικής και χωρίς αποκλεισμούς μάθησης, σε συνέπεια με τις προτεραιότητες του Erasmus+ και το Σχέδιο Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΣΔΕ.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτές που έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα Erasmus+ παρουσίασαν με πρακτικό και κατάλληλο για τους αποδέκτες τρόπο, πώς η ψηφιακή συνεργασία μπορεί να βελτιώσει τη μαθησιακή εμπειρία των ενηλίκων, μέσα από εργαστήρια γνωριμίας με εργαλεία της Google:

Εργαστήριο 1: “Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε διαδικτυακά”. Παρουσίαση και πρακτική εξάσκηση στη χρήση Google Docs για τη συλλογική συγγραφή κειμένων. Οι εκπαιδευόμενοι δημιούργησαν ένα κοινό αρχείο με θέμα “Το σχολείο που ονειρεύομαι”, Κάθε ομάδα εκπαιδευομένων έγραψε μια παράγραφο για το ιδανικό ΣΔΕ του μέλλοντος. Οι υπόλοιποι σχολίαζαν και πρότειναν ιδέες. Στο τέλος, συντέθηκε ένα κοινό τελικό κείμενο. Μαθησιακά Αποτελέσματα ήταν η ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και δημιουργικής γραφής.

Εργαστήριο 2: “Η φωνή μας μετράει!”. Με χρήση Google Forms για δημιουργία ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων και δημοσκοπήσεων (π.χ. επιλογή θεματικής εκδρομής, αξιολόγηση δράσεων, συλλογή ιδεών για νέα μαθήματα), οι εκπαιδευόμενοι δημιούργησαν ένα Google Form με τίτλο «Πού θέλουμε να πάμε εκπαιδευτική επίσκεψη;». Περιελάμβανε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για πιθανούς προορισμούς, καθώς και ανοιχτές ερωτήσεις. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν αυτόματα σε γραφήματα και συζητήθηκαν συλλογικά. Μαθησιακά Αποτελέσματα: Εξοικείωση με: α) δημοκρατικές διαδικασίες, β) χρήση συμμετοχικών ψηφιακών εργαλείων, γ) βασικές έννοιες προστασίας δεδομένων και δεοντολογίας στην ψηφιακή συμμετοχή.