Μπάρα Menu

ΣΔΕ Γιαννιτσών, Διάχυση αποτελεσμάτων κινητικοτήτων Erasmus+

Την Τρίτη 30.6.2026 θα πραγματοποιηθεί ανοικτή εκδήλωση διάχυσης των αποτελεσμάτων της πρόσφατης πράσινης κινητικότητας εκπαιδευόμενων στη Ρουμανία (Green group mobility KA 122), αλλά και όλων των κινητικοτήτων στα πλαίσια υλοποίησης του Σχεδίου ΚΑ122 (2024-2-EL01-KA122-ADU-000279645).


Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ+).
Η Πράξη "Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας" έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα "Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή"
#ΕΣΠΑ,
#ΈργοΕΣΠΑ,
#EUinmyRegion,
#espa_padks
#ErasmusPlus #ΙΚΥ #ΣΔΕΓιαννιτσών #AdultEducation #KA122_ADU #JobShadowing  #GroupMobility #ArtificialIntelligence #inclusion #DigitalSkills #LifelongLearning #environmental sustainability #EuropeanValues #InnovationInEducation                              

ΣΔΕ Γιαννιτσών, Αριδαίας & Έδεσσας - Ημερίδα Ενημέρωσης - Ευαισθητοποίησης & Αποφοίτησης, 30.6.2026

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Γιαννιτσών, Αριδαίας & Έδεσσας σας προσκαλεί σε μια ανοιχτή εκδήλωση - ενημερωτική ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στις 30 Ιουνίου 2026, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας για το έργο και την αξία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ).

Η εκδήλωση απευθύνεται σε όλους: πολίτες, εκπροσώπους φορέων, γονείς, εκπαιδευτικούς και κάθε ενδιαφερόμενο, που επιθυμεί να γνωρίσει από κοντά τον ρόλο των ΣΔΕ στην προώθηση της διά βίου μάθησης, στην ενίσχυση της κοινωνικής ένταξης και στην καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.

Μέσα από παρουσιάσεις, δράσεις και διαδραστικά δρώμενα, θα αναδειχθούν καλές πρακτικές και τα σχέδια δράσης που υλοποιούνται στο σχολείο μας, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί η δικτύωση με την τοπική αυτοδιοίκηση και τους φορείς της κοινότητας.

Στόχος μας είναι να εμπνεύσουμε, να κινητοποιήσουμε και να ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή περισσότερων συμπολιτών μας που θέλουν να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα στην εκπαίδευση και τη ζωή τους.

Η Πράξη με τίτλο «Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.)» εντάσσεται στο Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή» και συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – ΕΚΤ+).

Σας περιμένουμε! Η γνώση δεν έχει ηλικία – κάθε στιγμή είναι κατάλληλη για μια νέα αρχή.



Πιστοποίηση επάρκειας γνώσης πληροφορικής και χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών

Με υπομονή και συστηματική εξάσκηση πάνω στο περιεχόμενο των εξετάσεων, έως και την τελευταία ημέρα κανονικής λειτουργίας του ΣΔΕ (12/6), φτάσαμε σήμερα 15/6 άρτια προετοιμασμένοι στις εξετάσεις πιστοποίησης επάρκειας γνώσης πληροφορικής και χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, για τους τελοιόφοιτους των τριών Τμημάτων του ΣΔΕ Γιαννιτσών (Έδεσσας & Αριδαίας), συνεχίζοντας την άριστη συνεργασία μας με τα έμπειρα στελέχη του ΚΕΚ "Αναβάθμιση".

Οι δεσμευμένοι με το Σχολείο, συνεπείς και ενεργητικοί στην παρακολούθηση εκπαιδευόμενοι/ες μας επωφελήθηκαν και από όσα διδάχθηκαν στο μάθημα της πληροφορικής τα τελευταία δύο χρόνια από τους εκπαιδευτές τους, έκαναν την υπέρβαση και έφτασαν στο πολυπόθητο αποτέλεσμα. 

Η πιστοποίηση Η/Υ για τους τελοιόφοιτους εκπαιδευόμενους/ες ενός ΣΔΕ, δεν είναι απλώς ένα ακόμη "χαρτί", αλλά αποτελεί ένα διαβατήριο για τη διεκδίκηση καλύτερης εργασίας, την κοινωνική συμμετοχή, τη βελτίωση της αυτοεκτίμησής τους πρώτα και κύρια. Λειτουργεί ως καταλύτης ενδυνάμωσης για τους εκπαιδευόμενους. Καλλιεργεί το αίσθημα της ψηφιακής αυτονομίας, ενισχύει τους εκπαιδευόμενους στην προσπάθεια για τον πολλαπλασιαμό της προστιθέμενης αξίας από την υλοποίηση των κινητικοτήτων Erasmus+ (π.χ. ψηφιακή παρουσίαση αποτελεσμάτων) που υλοποιούμε ως ένα Σχολείο με σταθερό ευρωπαϊκό προσανατολισμό (Διαπίστευση Erasmus+) και μετατρέπει την τεχνολογία από "απειλή" σε ένα ισχυρό εργαλείο κοινωνικής και επαγγελματικής ένταξης.

ΣΔΕ Γιαννιτσών, Εκπαιδευτική Επίσκεψη στα Ιωάννινα

Oι εκπαιδευτικές κυριακάτικες εξορμήσεις του 2025-26 ξεκίνησαν με τη φθινοπωρινή, ορεινή και παραλίμνια Ανατολική Μακεδονία (Οχυρό Ρούπελ & Λίμνη Κερκίνη στις Σέρρες) στις 23 Νοεμβρίου 2025, συνεχίστηκαν με την ανοιξιάτικη, πεδινή και παραθαλάσσια Ανατολική Μακεδονία (Καβάλα, Φίλιπποι, Λυδία & Αμφίπολη) στις 17 Μαΐου 2026 και ολοκληρώθηκαν, ως ιδανικό επιστέγασμα της χρονιάς, με την καλοκαιρινή Ήπειρο (Ιωάννινα, Νησάκι) στις 14 Ιουνίου 2026. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια συμβολική πράξη ολοκλήρωσης που ως ανεξίτηλη εμπειρία ζωής, θα συνοδεύει τη μελλοντική διαδρομή των εκπαιδευομένων, που ευχόμαστε ολόψυχα να συνεχίσουν την εκπαιδευτική τους πορεία.

Εκτός της πόλης, επισκεφθήκαμε Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας (γνωστό και ως Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων) Παύλου Βρέλλη. Οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι ανταποκρίνονται στην εμπειρική μάθηση. Τα κέρινα ομοιώματα σε φυσικό μέγεθος δημιουργούν έντονη συναισθηματική εμπλοκή και «ζωντανεύουν» περιόδους της ελληνικής ιστορίας, από την προεπαναστατική εποχή έως τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σε ένα ΣΔΕ πολλοί εκπαιδευόμενοι κουβαλούν προσωπικές ή οικογενειακές αφηγήσεις (πόλεμος, μετανάστευση, φτώχεια). Το μουσείο προσφέρεται για συζήτηση γύρω από μνήμη, ταυτότητα, αξίες, ιστορική συνέχεια και κοινωνικές αλλαγές.

Στη Συνέχεια πήραμε καραβάκι για το Νησί των Ιωαννίνων, νησί και οικισμό, ο οποίος βρίσκεται στην λίμνη Παμβώτιδα των Ιωαννίνων. Να σημειωθεί ότι αποτελεί ένα από τα δύο κατοικημένα νησιά σε λίμνη στην Ελλάδα· το άλλο είναι ο Άγιος Αχίλλειος Πρεσπών, που είχαμε επισκεφθεί πέρυσι. Ο οικισμός διατηρεί έντονο παραδοσιακό, ηπειρώτικο χρώμα με λιθόστρωτα σοκάκια και έχει συνδεθεί με τον Αλή πασά (επισκεφθήκαμε το Μουσείο του) και την Κυρά Φροσύνη.

Επιστρέφοντας στην πόλη, περπατήσαμε στο Κάστρο, την πολιτιστική καρδιά της πόλης, που είναι στην ουσία ό,τι απέμεινε από τα παλιά Γιάννενα.





Τμήμα ΣΔΕ Αριδαίας, Ημερίδα Ανοικτών Θυρών & Διάχυση αποτελεσμάτων Erasmus+

Διοργανώθηκε και φέτος, την Πέμπτη 11 Ιουνίου 2026, η ετήσια ανοικτή εκδήλωση ενημέρωσης της κοινωνίας της Αλμωπίας για τις δράσεις του τμήματος ΣΔΕ Αριδαίας, τη φετινή σχολική χρονιά 2025-26, παρουσία του Δημάρχου Αλμωπίας, κ. Νίκου Παρούτογλου, και του Αντιδημάρχου Παιδείας, κ. Πέτρου Τσαρκνιά, εκπροσώπων τοπικών Φορέων και Συλλόγων και συγγενών και φίλων των εκπαιδευόμενων καθώς και του Σχολείου μας. 

Η διοργάνωση μιας Ημερίδας Ανοικτών Θυρών (Open Day) σε ένα εκτός έδρας τμήμα ΣΔΕ έχει στρατηγική σημασία, για την ενδυνάμωση του Τμήματος, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία εξωστρέφειας, ενημέρωσης και δημόσιας προβολής του έργου του ΣΔΕ. Παρουσιάσθηκε ο ρόλος και το έργο του ΣΔΕ στην τοπική κοινωνία, με αναφορά στο πρόγραμμα σπουδών, την παρουσίαση των καλών πρακτικών που εφαρμόζονται στο σχολείο, τη δικτύωση με φορείς, συλλόγους, ΜΚΟ, Δήμο, εκπαιδευτικές δομές, στην Ελλάδα και το εξωτερικό μέσω των προγραμμάτων Erasmus+, με διάχυση των αποτελεσμάτων της πρόσφατης πράσινης κινητικότητας εκπαιδευόμενων στη Ρουμανία (Green group mobility KA 122). Με λίγα λόγια αναδείχθηκαν τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει το ΣΔΕ σε έναν συμπολίτη μας, στοχεύοντας έτσι ακριβώς στην προσέλκυση νέων εκπαιδευόμενων, σε ένα δημόσιο δωρεάν Σχολείο δίπλα τους, απογευματινό, χωρίς εξετάσεις και προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις δυνατότητές τους.

Οικοδεσπότες και πρωταγωνιστές της βραδιάς ήταν οι εκπαιδευόμενοι, ειδικά οι τελειόφοιτοι του β΄ κύκλου σπουδών, που μέσα από αυτή τη δικτύωση ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους, «ξεναγώντας» τους καλεσμένους μας, μιλώντας για την εμπειρία των τελευταίων δύο χρόνων στο ΣΔΕ και την περηφάνια τους για την επιστροφή στα θρανία και το «σπάσιμο» του κοινωνικού στίγματος και της απομόνωσης.

Μέσα από τις εισηγήσεις εκπαιδευτών και συμβούλων, αλλά κυρίως την παρουσίαση των καινοτόμων και εξωστρεφών δράσεων του Σχολείου, όπως τα διαθεματικά σχέδια δράσης-projects από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους, τις προσωπικές αφηγήσεις των τελειόφοιτων, το ενημερωτικό υλικό που διανεμήθηκε και την ανοιχτή συζήτηση με τους παριστάμενους, αναδείχθηκαν η φιλοσοφία και το ρόλος που έχει να επιτελέσει το ΣΔΕ στην τοπική κοινωνία. 

Ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, αναφέρθηκαν με θερμά λόγια στην πορεία και την προσφορά του Σχολείου μας στην τοπική κοινωνία καθώς και για την αγαστή συνεργασία που υπάρχει μεταξύ της Αυτοδιοίκησης και της Διοίκησης του ΣΔΕ, προς όφελος των πολιτών της Αλμωπίας, τους οποίους και παρότρυναν να αδράξουν τη 2η ευκαιρία στη γνώση και την προσωπική ολοκλήρωση που προσφέρει η φοίτηση στο ΣΔΕ. 

Ο Διευθυντής του ΣΔΕ τόνισε ότι στην παγκοσμιοποιημένη όσο και απαιτητική κοινωνία που καλούμαστε να ζήσουμε και να δραστηριοποιηθούμε, κάθε πολίτης για να συμμετέχει -έστω και στοιχειωδώς- στο κοινωνικό και οικονομικό γίγνεσθαι, οφείλει να είναι όχι απλώς εγγράμματος αλλά και ψηφιακά εγγράμματος, να μιλά τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα και πολλά ακόμη. Αυτή την ανάγκη αλλά και το δικαίωμα για τον κάθε πολίτη σε μία δημοκρατική κοινωνία ίσων ευκαιριών, έρχονται να καλύψουν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα οποία μπορούν να γίνουν το απαραίτητο σκαλοπάτι για να συνεχίσει ένας ενήλικος και στο Λύκειο ακόμη και στο Πανεπιστήμιο. Το ΣΔΕ Γιαννιτσών συμπληρώνει 23 χρόνια συνεχούς λειτουργίας και, μαζί με τα εκτός έδρας τμήματα Αριδαίας και Έδεσσας, έχει δώσει απολυτήριο Γυμνασίου σε περισσότερους από 1000 συμπολίτες μας. Συμπλήρωσε ότι το τμήμα ΣΔΕ της Αριδαίας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ΣΔΕ Γιαννιτσών. Έχει καταφέρει να γίνει γνωστό και αποδεκτό στην τοπική κοινωνία, χάρη και στη συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους κοινωνικούς Φορείς, τους Συλλόγους της περιοχής και τα τοπικά ΜΜΕ, τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά.